fredag 16 mars 2012

Selmas päls som jag klippte av henne, den lägger jag lite här och var till alla små fåglar som skall bygga bo och värma sina små ägg.
I gamla äpple trädet hänger en mask i lera. Munnen på masken är lite öppen,
Där stoppar jag in en rejäl tuss.
Det ser ut som om den kräker hårbollar


Nu är lukten av sommar ännu starkare. Jag hör faktiskt lärkan en bit bort.
Det leker ett leende i hela kroppen på mej. Jag går bort till källaringången under verkstan. Måste titta på vinterförvarade växter igen.



Det spritter i var och varannan kruka. Och där är dom små stulna växterna från Irland. I någon kruka ser det nästan dött ut. Men när jag känner efter så känner jag att där är liv. Den har bara inte vaknat riktigt.
Täckena som hängde framför ingången åker bort. Mer luft och ljus till verkligheten där i källaren


I märgelgraven plaskar det runt två änder. Jag har undrat i flera år vad det är för några. Kanske är det någon annan som vet.
Dom är något mindre än vår vanliga and.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar