söndag 25 mars 2012


Där ute har dimman lättat något litet.
Jag tassar runt här inne och försöker få ordning på sommar tiden i min kropp.
Tänk att en timme, och vetskapen om den kan påverka så mycket.
Jag tror jag skall släppa tanken, och ersätta den med något annat.
Jag skall sätta "tänderna" i min "nya" hyll del idag.
Ett loppisfynd från gårdagen.
Så bra den blev i storlek i min verkstad. Jag som trott att jag fick bygga en som skulle passa.
Nu är både jag och min plånbok glada.
En härlig filt i lila, grått och benvitt hänger ny tvättad och välluktande på tork.
Den hänger där med ett mönster som för tanken till 50- 60 talet.
Den skall sedan slaktas för att fylla ett annat ändamål.
Loppis är ett underbart påfund.
Att gå där och botanisera, fundera och förhandla.
Det jobbiga är väl att jag måste brotta mej fram mellan borden och föremålen och människors otvättade kroppar.
Men ibland så står jag där och känner mej lycklig, lycklig med famnen full.
I bilen brukar det redan ligga en hög som Per varit och avlämnat.
Nyfiket petar jag runt bland sakerna som redan hamnat där. En del underliga tingestar, en del andra mer intressanta saker.
Men vår gemensamma känsla är den samma.
Och med ett fånigt leende brukar vi sitta där i bilen och berätta våra upplevelser av dagen.
Igår hade vi en liten Wille med.
Förundrat tittade han sej omkring på denna samling av människor och tingest.
En ny värld öppnade sej.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar